مقالات تلویزیون خانگی پاناسونیک

مقالات تلویزیون خانگی پاناسونیک

معرفی و توضیح در مورد تلویزیون خانگی پاناسونیک
مقالات تلویزیون خانگی پاناسونیک

مقالات تلویزیون خانگی پاناسونیک

معرفی و توضیح در مورد تلویزیون خانگی پاناسونیک

عینک پاناسونیک TY-EW3D2ME

عینک پاناسونیک TY-EW3D2ME

عینک سه بعدی شاتردار‎
بیسیم‎

وزن ‎(کیلوگرم)‎ 0.039
30 زمان کار بی وقفه با باطری ‎(ساعت)‎




ایران پاناسونیک


آدرس سایت:www.iranpanasonic.ir
تلفن: 77615100

عینک پاناسونیک TY-EW3D2SE

عینک پاناسونیک TY-EW3D2SE

عینک سه بعدی شاتردار‎
بیسیم‎

30 ساعت زمان کار بی وقفه با باطری
وزن ‎(کیلوگرم)‎ 0.039



ایران پاناسونیک


آدرس سایت:www.iranpanasonic.ir
تلفن: 77615100

تلویزیون HDTV panasonicپاناسونیک

تلویزیون 55اینچ پاناسونیک اسمارت مدل 55FS430M Panasonic Smart Full HDتلویزیون HDTV panasonic

                                 این روزها بسیاری از خانواده های ایرانی به خرید تلویزیون های پهن Plasma و LCD روی آورده اند و بدون آگاهی از برخی جزییات فنی اقدام به خرید این تلویزیون ها میکنند و در بسیاری از موارد پس از رفتن به خانه و ملاحظه تصویر نهایی دلسرد می شوند.
به طور کلی تصویر تلویزیون های HDTV که در فروشگاهها دیده میشود از منبع تصویری با کیفیت خیلی بالا FULL HD تامین می شود که مشخصات فنی آن با وضعیت پخش کانالهای شبکه های تلویزیونی ایران تطابق ندارد. در این مطلب سعی میشود اطلاعاتی در مورد انواع سیگنالهای تصویری و تفاوت آنها و جزییاتی درباره تلویزیون Panasonic G10 به عنوان یکی از بهترین تلویزیون های Full HD پلاسما موجود در ایران و دنیا ارایه شود
یکی از مهم ترین نکات در کیفیت خروجی گیرنده های تلویزیونی توجه به کیفیت سیگنال ورودی اصلی است. برای اینکه از یک تلویزیون با کیفیت بالا یک خروجی با همان کیفیت بگیرید لازم است تا سیگنال ورودی شما نیز از نوع HD یا High Definition باشد و در غیر اینصورت با افزایش کیفیت روبرو نخواهید شد. حال جالب است بدانید که تقریبا 90 درصد مواردی که کاربران ایرانی با تصویر سر و کار دارند با تصویر با کیفیت استاندارد یا SD مخفف Standard Definition است.
کانالهای تلویزیون ایران همگی با کیفیت SD هستند که همان کیفیت تلویزیون های لامپی PAL, SECAM است که در ایران به صورت پال 576i با فرکانس 50 هرتز ارسال می شود.استاندارد SD شامل سیگنالهای ۶۰ هرتز NTSC به صورت 480i نیز می شود.
لازم به توضیح است که 576 به معنای 576 سطر قابل نمایش و i مخفف interlaced بدین معنی است که تصویر در دو نوبت ارسال می شود یکبار ردیف های فرد تصویر و بار دیگر ردیف های زوج تصویر و با این توصیف فرکانس 50 هرتز pal عملا موجب ایجاد 25 فریم یا قاب نمایشی کامل در ثانیه میگردد.
پخش دیجیتالی تلویزیون های ایران نیز که تازگی در تهران راه اندازی شده است نیز همان کیفیت را دارد. در واقع اطلاعات چند کانال با کیفیت SD به صورت دیجیتال تبدیل شده و پس از فشرده سازی از یک فرستنده مشترک ارسال میشود. 
در این حالت تلویزیون باید مجهز به سیستم دریافت سازگار با dvb-t باشد که یا در داخل سیستم گیرنده موجود است و یا توسط دستگاه جانبی set top box تامین می شود و کانال های DV-PAL از سیگنال دیجیتال ارسالی رمز گشایی می شوند.
اغلب کانالهای ماهواره ای نیز به صورت SD ارسال میشوند و حتی در موارد معدودی که امکان دریافت کانالها به صورت HD موجود باشد محدودیت در گیرنده ماهواره ای موجب می شود تا کیفیت سیگنال خروجی به SD محدود شود و تلویزیون HD تاثیری در افزایش کیفیت ندارد.
فیلم های ویدیویی که از DVD player ها پخش میشود نیز در واقع به صورت SD-DVD هستنند که ما آنها را به عنوان DVD می شناسیم
بنابراین در تمام موارد فوق تلویزیون HD شما چیزی جز یک صفحه نمایش بزرگتر نیست و به دلیل کیفیت کمتر سیگنال ورودی که SD است نمی تواند کیفیت HD برای شما تامین کند.
در این موارد که کیفیت ورودی از حداکثر کیفیت قابل نمایش تلویزیون های HD کمتر است تلویزیون باید سیگنالها را بهبود داده و برای نمایش روی یک صفحه نمایش پهن تر آماده نماید و با استفاده از پردازشهای دیجیتالی تصویری تا حد امکان کیفیت و شفافیت بیشتر را به بیننده تلویزیون عرضه نماید.
در فرآیند فوق الذکر ابتدا سیگنالهای 486i و 576i از حالت interlaced به حالت progressive یا یکپارچه 486p و 576p تبدیل شده و سپس برای نمایش در صفحه بزرگتر وارد فرآیند upscaling می شوند.
تلویزیون HDTV که این عمکرد deinterlacing و upscaling را به نحو بهتری انجام دهد در نمایش با کیفیت تصاویر SD موفق تر است و در صورت داشتن کیفیت بهتر صفحه نمایش و شفاقیت و دقت رنگ بهتر می تواند بهترین تجربه تصویری را در اختیار بیننده قرار دهد

ایران پاناسونیک

آدرس سایت:www.iranpanasonic.ir

تلفن:77615100

تلویزیون سه بعدی 65 اینچ پاناسونیک

تلویزیون سه بعدی 65 اینچ پاناسونیک

 

تلویزیون سه بعدی 65 اینچ پاناسونیک

 
مدل TC-P65VT50 از تلویزیون‌های جدید پاناسونیک است که به بازار جهانی عرضه شده است.
این تلویزیون 65 اینچی سه‌بعدی که از سری تلویزیون‌های هوشمند پاناسونیک است، دارای ویژگی‌هایی چون، کیفیت پخش FULL HD، وضوح تصویر 1080×1920 نقطه در اینچ، قابلیت پخش صدای سه بعدی و... است. همچنین این تلویزیون باریک و زیبا، تصاویر سه‌بعدی را با فناوری Active Shutter نمایش می‌دهد.
 
این تلویزیون 5/1 برابر روشن تر از مدل‌های قبلی است. میزان روشنایی برای تلویزیون‌های سه‌بعدی اکتیو بسیار مهم است؛ چراکه با زدن عینک سه‌بعدی، مقداری از روشنایی تصویر توسط عینک گرفته می‌شود.
همچنین روی نمایشگر این تلویزیون فیلتر Louver قرار داده شده تا از رفلکس نور در صفحه نمایشگر تلویزیون جلوگیری کند. کنتراست تلویزیون بسیار خوب بوده و رنگ مشکی عمق زیادی دارد.
در مورد تصویر این تلویزیون هم باید بگوییم که در VT50 هیچ تارشدگی در تصاویر پرسرعت مشاهده نمی‌کنید. رنگ‌ها در این تلویزیون بسیار زنده و شاداب هستند.
زاویه دید این مدل هم مانند پلاسما‌های قبلی پاناسونیک خوب است. تجهیز به ورودی HDMI ، Integrated ATSC Tuner، سه پورت USB 2.0، کارتخوان، ورودی آنالوگ Audio ، ورودی Composite Video، ورودی PC و... از سایر ویژگی‌های این تلویزیون شیک و باریک است.


ایران پاناسونیک

آدرس سایت:www.iranpanasonic.ir

تلفن:77615100

تلویزیون پلاسما VT-60پاناسونیک

تلویزیون پلاسما VT-60

 
 یکی از رویدادهایی که شوکی سهمگینی را بر پیکره دنیای صوت و تصویر وارد کرد، اعلان پایان خط تولید تلویزیون های پلاسما از سوی کمپانی پاناسونیک و به دنبال آن واگذاری سهام واحدهای R&D بود. این شرکت فعالیت اصلی خود را از سال 1918 میلادی آغاز و لقب برترین تولید کننده پنل های پلاسما را با خود به یدک می کشید

تلویزیون پلاسما VT-60

 یکی از رویدادهایی که شوکی سهمگینی را بر پیکره دنیای صوت و تصویر وارد کرد، اعلان پایان خط تولید تلویزیون های پلاسما از سوی کمپانی پاناسونیک و به دنبال آن واگذاری سهام واحدهای R&D بود. این شرکت فعالیت اصلی خود را از سال 1918 میلادی آغاز و لقب برترین تولید کننده پنل های پلاسما را با خود به یدک می کشید. در هر حال، تلویزیون هایی که توسط این غول ژاپنی در دست ساخت قرار گرفته اند، به تدریج روانه بازارهای جهانی خواهند شد. VT60 دست پرورده جدید غول فناوری می باشد که در نمایشگاه CES 2013 رونمایی شد. VT60 با ابعاد 50 اینچ (مدل TC-P65VT60)، 55 اینچ (مدل TC-P55VT60) و 60 اینچ (مدل TC-P60VT60) در بازار آمریکا و 50، 55 و 60 اینچ (TX-P50VT60E، TX-P55VT60E و TX-P65VT60E) پیش فروش خواهد شد. در مقاله زیر فرصتی شد تا به بررسی قابلیت ها و امکانات تلویزیون جدید پاناسونیک بپردازیم تا ببنیم گفته های مسئولان این شرکت تا چه میزان درست از آب در خواهد آمد. همانطور که می دانید، بسیاری از مردم تلویزیون های سری پلاسما را به ابعاد، ضخامت و مصرف توان بالا می شناسند و ذهنیت ایجاد شده همیشه آنان را از خرید این محصولات منصرف می سازد. پاناسونیک رویه ای تازه ای را در طراحی تلویزین های جدید خود پیش گرفته تا از هر لحاظ با مدل هایی کاملا متمایز وارد عرصه تصویر شود. VT60 نمونه بارز سالها تلاش بی وقفه و برنامه ریزی کمپانی صاحب نام ژاپنی است که با نمای بسیار باریک و لاغر اندام خود می تواند نظر هر زیبا پسندی را جلب نماید. در سال های اخیر، بسیاری از تولید کنندگان در تکاپو بوده اند تا با ارائه فناوری های نوین، ضخامت کلی تلویزیون ها را به کمترین میزان ممکن کاهش دهند. قاب VT60 بسیار ظریف طراحی شده و زمانی که از گوشه و کنار به آن نگاه کنید، متوجه این موضوع خواهید شد. این قاب نقره ای رنگ از جنس آلومینیوم بوده و دور تا دور پنل را احاطه کرده است. بدنه ساختاری یک دست داشته و زمانی که نور بر آن می تابد، حالتی محو شدگی و معلق بودن در هوا پیدا می کند. همچنین در ساخت بدنه، از با کیفیت ترین آلیاژهای جامد استفاده شده که طول عمر آن را در برابر آسیب های فیزیکی مثل ضربه تضمین می کند. تغییر اساسی دیگری که در این قسمت دیده می شود، پایه نگهدارنده فلزی است که حالتی U شکل داشته و محکم به سطح نگهدارنده زیرین خود چسبیده است. گرچه این سطح بسیار صیقلی طراحی شده اما استقامت آن در هنگام قرارگیری روی سطوح رضایت بخش است. برای برقراری مکالمات آنلاین، یک سنسور در بالای تلویزیون تعبیه شده که در حالت عادی از دیدگان شما مخفی می ماند و به محض آنکه وارد برنامه Skype شوید، دوربین به شکل اتوماتیک از محفظه مخصوص بیرون آمده و می توانید با دوستان خود ارتباط برقرار نمایید. تمامی ورودی و خروجی ها در قاب پشتی تلویزیون و در سمت راست جای گرفته اند که به مدیریت بهتر کابل ها و دسترسی آسان پورت ها کمک خواهد کرد. نصب تلویزیون بر روی دیوار نیز فراهم شده و برای اینکار تنها کافیست از حفره های مخصوص استفاده کنید. طبق اطلاعات منتشر شده، VT60 تنها دارای 3 پورت HDMI است که برای تلویزیونی در چنین رده ای، کمی غیر منطقی به نظر می رسد. در تلویزیون های پلاسمای نسل پیش، کاربران از صدای خروجی تلویزیون اظهار نارضایت کرده و شکایاتی را مبنی بر وزوز صدا گزارش داده بودند. مهندسان پاناسونیک با تقسیم سیستم صوتی در جلو و عقب برد کیفیت صدا را بهبود بخشیده و در محیط های آرام دیگر شاهد نویز نخواهیم بود.

هیچگونه تغییری در کنترل از راه دور دستگاه ایجاد نشده و بر خلاف مدل ST60 خبری از فلز آلومینیوم در ساخت بدنه کنترل نیست. ظاهر ریموت، کاملا ساده و کلاسیک بوده و تمامی دکمه هایی که برای کنترل تنظیمات یک تلویزیون امروزی مورد نیاز هستند را در خود جای داده است. ریموت دوم، جثه کوچکتری داشته و جهت کار با بخش Smart تلویزیون مورد استفاده قرار می گیرد. تعویض کانال، تغیر حجم صدا و خاموش و روشن کردن وظایف این ریموت را تشکیل می دهد. یک فضای دایره ای شکل در بالای این ریموت هوشمند ایجاد شده که با حرکت دادن انگشت دست بر روی آن می توانید همانند اسکرول ماوس میان پنجره ها حرکت کنید. همچنین وجود سنسورهای تشخیص حرکت سبب گردیده تا با حرکت دادن ریموت بتوان بین گزینه ها و منوها جهش کرد. کنترل صوتی یکی دیگر از ویژگیهای Magic Remote پاناسونیک است. به عنوان مثال شما می توانید با گفتن جمله " Volume Up " حجم صدا را افزایش، " turn of TV " تلویزیون را خاموش و " Open apps" وارد برنامه های کاربردی شوید. تغییرات و بهینه سازی های متعددی در  Smart Viera و Home Screen انجام گرفته که سهولت کار با رابط کاربری VT60 را لذت بخش تر کرده است. به لطف پردازنده مرکزی قدرتمند و تراشه گرافیکی هگزا، گردش در میان برنامه های گوناگون روان تر شده و در وب گردی، چک کردن ایمیل ها و کدگشایی محتوای 1080p سرعت بی نظیری را تجربه خواهید کرد. صفحه Home Screen نه تنها دستیابی شما به طیف وسیعی از اپلیکشین های کاربردی را مهیا می سازد بلکه سرویس استریم محتوای چند رسانه ای را نیز در اختیارتان خواهد گذاشت. عدم تماشای کانال ها یکی از نکات عجیب و قابل تاملی است که پاناسونیک تصمیم گرفته آن را از صفحه اصلی حذف نماید. فروشگاه Viera شامل انبوهی از برنامه های مفید و سرگرم کننده بوده و شما تنها با یک کلیک و اتصال به روتر وایرلس می توانید مجموعه ای عظیم از امکانات و قابلیت های نرم افزاری را در صاحب شوید. چندی پیش، پاناسونیک در یک نشست خبری نرم افزاری را معرفی کرد که کاربر پس از دانلود و نصب آن بر روی گوشی هوشمند یا تبلت خود می توانست کالیبراسیون رنگ تلویزیون ( شامل تنظیم روشنایی رنگ، میزان کنتراست و درخشندگی سطح پنل) را پیکر بندی کند. این نرم افزار تنها بر روی تجهیزات همراه iOS قابل اجرا بوده و طبق ادعای شرکت سازنده، به زودی نسخه جدیدی سازگار با سیستم عامل های ویندوز فون، اندروید و بلک بری منتشر خواهد شد. تکنولوژی DLNA نیز راه اندازی یک شبکه خانگی و انتقال محتوای مالتی مدیا بین دستگاه های متصل به شبکه بی سیم را فراهم می سازد. همچنین با پشتیبانی از کدک فشرده سازی H.264 می توان فایل ها را با حداقل سرعت 40 مگابیت در ثانیه انتقال داد. ویژگی جالب دیگر، دو تیونر دیجیتال داخلی است که مزیت های بی شماری پدید می آورد. Watch & Share باعث می شود تا هنگامی که یک نفر از اعضای خانواده اتان در حال تماشای فیلم مورد علاقه خود است، شما همزمان با این کار یک فایل مولتی مدیا را از طریق تبلت و یا گوشی هوشمند خود به تلویزیون ارسال نمایید؛ بدون آنکه تداخلی در روند پخش فیلم یا ارسال فایل به وجود آید. Double watching؛ باعث شده تا کاربر قادر به تماشای دو تصویر به صورت همرمان باشد. بدین شکل که تصویر به صورت ساید بای ساید (یکی در طرف چپ و دیگری در سمت راست) نمایش داده خواهد شد. Watch & Record نیز شما را قادر می سازد تا در حین تماشای فیلم، در همان زمان آن را بر روی رسانه های ذخیره سازی همچون فلش دیسک ها و هارد های اکسترنال ذخیره نمایید. میزان مصرف توان VT60 به شرح ذیل می باشد:کیفیت تصاویر پخش شونده (قبل از اعمال کالیبراسیون) چندان دلچسب نیست و کماکان مجبور خواهید بود تنظیمات را به صورت دستی تنظیم یا حالت Dynamic را از منوی تنظیمات برگزینید. البته در حالت دینامیک، غلظت رنگ به شکلی کاملا افراطی افزایش می یابد. با فعال سازی پروفایل THX رنگ ها به درستی خلق شده و میزان انحرافات، اعوجاج و نویز تصویر در پایین ترین سطح قرار می گیرد. پروفایل THX Bright Room نیز در مکان های پور نور و با تقویت شدت گاما، مانع از تاری دید شده و نور پس زمینه را بر حسب شرایط نوری محیط تنظیم می کند. حالت کالیبره ISFccc که متعلق به بنیاد علوم تصویر برداریست، یک علامت تجاری می باشد که به صورت انحصاری به برخی از صفحه نمایش ها و سیستم های تصویری تعلق می گیرد . وجود این نشان، بیانگر استاندارد سازی مراحل ساخت محصول بوده و خیال مصرف کننده را از بابت کیفیت و کارایی محصول آسوده می سازد. در هر حال باید اعتراف کرد که VT60 آنطور که باید، در تست ها ظاهر نشده و تا حدودی ادعاهای پاناسونیک را نقش بر آب کرده است. صفحه نمایش 50 اینچی VT60 از پنل Studio Master و دقت تصویر 1080*1920 پیکسل بهره می برد. این پنل توسط یک فیلتر ضد بازتاب پوشانده شده که اثرات مخرب تابش نور به سطح شیشه را کاهش می دهد. Studio Master نازک ترین لایه صفحه نمایش گازی است که تا کنون در تلویزیون های پلاسما مورد بهره برداری قرار گرفته است. Neo Plasma نیز با به کارگیری فسفر قرمز و باریکه های نازک تر بین سلول های پلاسمایی، وضوح و کیفیت تصویر در محیط های پور نور و تاریک را تا درصد بسیار بالایی افزایش داده است. پاناسونیک اعلام کرده اگر کاربران در طول روز به مدت 8 ساعت تلویزیون تماشا کنند، عمر مفید دستگاه 30 سال خواهد بود. کیفیت تصویر در حالت SD، عالی است و از نقطه نظر کیفی تقریبا با نسل قبل یکسان است. تصاویر HD نیز فوق العاده بوده و می توان روی آن حساب باز کرد. نمایش جزئیات در این حالت بسیار مطلوب تر از تلویزیون های LED و LCD رایج بازار است. نرخ نوسازی در مقایسه با VT50 حدود 50 هرتز رشد داشته و بدین ترتیب کراس تالک و Flicker کاهش خواهند یافت. زمان پاسخ دهی بین 20 تا 30 میلی ثانیه تخمین زده شده که در مجموع برای تماشای فیلم یا بازی مناسب است. سرعت پردازش پیکسل ها در هر ثانیه، بهبود یافته اما هنوز انجام یک سری بهینه سازی بر روی آن احساس می شود. فناوری پخش Active 3D Shutter به همراه عینک های سه بعدی نسبتا گران قیمت، شما را در دیدن تصاویر 3D یاری خواهند کرد. عینک های اکتیو شاتر در طول روز، به شارژ مداوم باطری نیاز خواهند داشت و مطابق معمول در هنگام کارکرد، با پدیده سو سو شدن مواجه خواهید شد. یک دکمه کوچک در بالای فرم عینک قرار دارد که با فشردن آن تصاویر دو بعدی به سه بعدی تبدیل می شوند. گرچه خانواده پلاسماهای پاناسونیک در این چند سال دست خوش تغییرات عمده ای شده اند اما با نگاهی دقیق و موشکافانه هنوز هم می توان نقاط ضعفی را در سری جدید مشاهده کرد. زاویه دید ثبات خود را همچون گذشته حفظ کرده و مشکل خاصی دیده نمی شود. اسپیکرهای VT60 توان مناسبی در ارائه صدای خروجی داشته و می توانند شما را راضی نگه دارند (البته انتظار نداشته باشید کیفیتی که سیستم صوتی تلویزیون در اختیارتان می گذارد، با کیفیت سیستم های صوتی مثل سینمای خانگی برابر باشد). یکی از رویدادهایی که شوک سهمگینی را بر پیکره دنیای صوت و تصویر وارد کرد، اعلان خبر پایان خط تولید تلویزیون های پلاسما از سوی کمپانی پاناسونیک و به دنبال آن واگذاری سهام واحدهای R&D بود. این شرکت فعالیت اصلی خود را از سال 1918 میلادی آغاز و تا پیش از این اتفاق غم انگیز، لقب برترین تولید کننده پنل های پلاسما را کسب کرده بود. در هر حال، تلویزیون هایی که توسط این غول ژاپنی در دست ساخت قرار گرفته اند، به تدریج روانه بازارهای جهانی خواهند شد. VT60 دست پرورده جدید غول فناوری می باشد که در نمایشگاه CES 2013 رونمایی شد. VT60 با ابعاد 50 اینچ (مدل TC-P65VT60)، 55 اینچ (مدل TC-P55VT60) و 60 اینچ (مدل TC-P60VT60) در بازار آمریکا و 50،55 و 60 اینچ (TX-P50VT60E، TX-P55VT60E و TX-P65VT60E) پیش فروش خواهد شد. در مقاله زیر فرصتی شد تا به بررسی قابلیت ها و امکانات تلویزیون جدید پاناسونیک بپردازیم تا ببنیم گفته های مسئولان این شرکت تا چه میزان درست از آب در خواهد آمد. 

همانطور که می دانید، بسیاری از مردم تلویزیون های سری پلاسما را به ابعاد، ضخامت و مصرف توان بالا می شناسند و ذهنیت ایجاد شده همیشه آنان را از خرید این محصولات منصرف می سازد. پاناسونیک رویه ای تازه ای را در طراحی تلویزین های جدید خود پیش گرفته تا از هر لحاظ با مدل هایی کاملا متمایز وارد عرصه تصویر شود. VT60 نمونه بارز سالها تلاش بی وقفه و برنامه ریزی کمپانی صاحب نام ژاپنی است که با نمای بسیار باریک و لاغر اندام خود می تواند نظر هر زیبا پسندی را جلب نماید. در سال های اخیر، بسیاری از تولید کنندگان در تکاپو بوده اند تا با ارائه فناوری های نوین، ضخامت کلی تلویزیون ها را به کمترین میزان ممکن کاهش دهند. قاب VT60 بسیار ظریف طراحی شده و زمانی که از گوشه و کنار به آن نگاه کنید، متوجه این موضوع خواهید شد. این قاب نقره ای رنگ از جنس آلومینیوم بوده و دور تا دور پنل را احاطه کرده است. بدنه ساختاری یک دست داشته و زمانی که نور بر آن می تابد، حالتی محو شدگی و معلق بودن در هوا پیدا می کند. همچنین در ساخت بدنه، از با کیفیت ترین آلیاژهای جامد استفاده شده که طول عمر آن را در برابر آسیب های فیزیکی مثل ضربه تضمین می کند. تغییر اساسی دیگری که در این قسمت دیده می شود، پایه نگهدارنده فلزی است که حالتی U شکل داشته و محکم به سطح نگهدارنده زیرین خود چسبیده است. گرچه این سطح بسیار صیقلی طراحی شده اما استقامت آن در هنگام قرارگیری روی سطوح رضایت بخش است.

برای برقراری مکالمات آنلاین، یک سنسور در بالای تلویزیون تعبیه شده که در حالت عادی از دیدگان شما مخفی می ماند و به محض آنکه وارد برنامه Skype شوید، دوربین به شکل اتوماتیک از محفظه مخصوص بیرون آمده و می توانید با دوستان خود ارتباط برقرار نمایید. تمامی ورودی و خروجی ها در قاب پشتی تلویزیون و در سمت راست جای گرفته اند که به مدیریت بهتر کابل ها و دسترسی آسان پورت ها کمک خواهد کرد. نصب تلویزیون بر روی دیوار نیز فراهم شده و برای اینکار تنها کافیست از حفره های مخصوص استفاده کنید. طبق اطلاعات منتشر شده، VT60 تنها دارای 3 پورت HDMI است که برای تلویزیونی در چنین رده ای، کمی غیر منطقی به نظر می رسد. در تلویزیون های پلاسمای نسل پیش، کاربران از صدای خروجی تلویزیون اظهار نارضایت کرده و شکایاتی را مبنی بر وزوز صدا گزارش داده بودند. مهندسان پاناسونیک با تقسیم سیستم صوتی در جلو و عقب برد کیفیت صدا را بهبود بخشیده و در محیط های آرام دیگر شاهد نویز نخواهیم بود.

هیچگونه تغییری در کنترل از راه دور دستگاه ایجاد نشده و بر خلاف مدل ST60 خبری از فلز آلومینیوم در ساخت بدنه کنترل نیست. ظاهر ریموت، کاملا ساده و کلاسیک بوده و تمامی دکمه هایی که برای کنترل تنظیمات یک تلویزیون امروزی مورد نیاز هستند را در خود جای داده است. ریموت دوم، جثه کوچکتری داشته و جهت کار با بخش Smart تلویزیون مورد استفاده قرار می گیرد. تعویض کانال، تغیر حجم صدا و خاموش و روشن کردن وظایف این ریموت را تشکیل می دهد. یک فضای دایره ای شکل در بالای این ریموت هوشمند ایجاد شده که با حرکت دادن انگشت دست بر روی آن می توانید همانند اسکرول ماوس میان پنجره ها حرکت کنید. همچنین وجود سنسورهای تشخیص حرکت سبب گردیده تا با حرکت دادن ریموت بتوان بین گزینه ها و منوها جهش کرد. کنترل صوتی یکی دیگر از ویژگیهای Magic Remote پاناسونیک است. به عنوان مثال شما می توانید با گفتن جمله " Volume Up " حجم صدا را افزایش، " turn of TV " تلویزیون را خاموش و " Open apps" وارد برنامه های کاربردی شوید.

تغییرات و بهینه سازی های متعددی در  Smart Viera و Home Screen انجام گرفته که سهولت کار با رابط کاربری VT60 را لذت بخش تر کرده است. به لطف پردازنده مرکزی قدرتمند و تراشه گرافیکی هگزا، گردش در میان برنامه های گوناگون روان تر شده و در وب گردی، چک کردن ایمیل ها و کدگشایی محتوای 1080p سرعت بی نظیری را تجربه خواهید کرد. صفحه Home Screen نه تنها دستیابی شما به طیف وسیعی از اپلیکشین های کاربردی را مهیا می سازد بلکه سرویس استریم محتوای چند رسانه ای را نیز در اختیارتان خواهد گذاشت. عدم تماشای کانال ها یکی از نکات عجیب و قابل تاملی است که پاناسونیک تصمیم گرفته آن را از صفحه اصلی حذف نماید. فروشگاه Viera شامل انبوهی از برنامه های مفید و سرگرم کننده بوده و شما تنها با یک کلیک و اتصال به روتر وایرلس می توانید مجموعه ای عظیم از امکانات و قابلیت های نرم افزاری را در صاحب شوید. چندی پیش، پاناسونیک در یک نشست خبری نرم افزاری را معرفی کرد که کاربر پس از دانلود و نصب آن بر روی گوشی هوشمند یا تبلت خود می توانست کالیبراسیون رنگ تلویزیون ( شامل تنظیم روشنایی رنگ، میزان کنتراست و درخشندگی سطح پنل) را پیکر بندی کند. این نرم افزار تنها بر روی تجهیزات همراه iOS قابل اجرا بوده و طبق ادعای شرکت سازنده، به زودی نسخه جدیدی سازگار با سیستم عامل های ویندوز فون، اندروید و بلک بری منتشر خواهد شد.

تکنولوژی DLNA نیز راه اندازی یک شبکه خانگی و انتقال محتوای مالتی مدیا بین دستگاه های متصل به شبکه بی سیم را فراهم می سازد. همچنین با پشتیبانی از کدک فشرده سازی H.264 می توان فایل ها را با حداقل سرعت 40 مگابیت در ثانیه انتقال داد. ویژگی جالب دیگر، دو تیونر دیجیتال داخلی است که مزیت های بی شماری پدید می آورد. Watch & Share باعث می شود تا هنگامی که یک نفر از اعضای خانواده اتان در حال تماشای فیلم مورد علاقه خود است، شما همزمان با این کار یک فایل مولتی مدیا را از طریق تبلت و یا گوشی هوشمند خود به تلویزیون ارسال نمایید؛ بدون آنکه تداخلی در روند پخش فیلم یا ارسال فایل به وجود آید. Double watching؛ باعث شده تا کاربر قادر به تماشای دو تصویر به صورت همرمان باشد. بدین شکل که تصویر به صورت ساید بای ساید (یکی در طرف چپ و دیگری در سمت راست) نمایش داده خواهد شد. Watch & Record نیز شما را قادر می سازد تا در حین تماشای فیلم، در همان زمان آن را بر روی رسانه های ذخیره سازی همچون فلش دیسک ها و هارد های اکسترنال ذخیره نمایید. میزان مصرف توان VT60 به شرح ذیل می باشد :
بعد از کالیبراسیون قبل از کالیبراسیون حالت تصویر
0.0 وات 0.0 وات Standby
183 وات 174 وات SD+HD
285 وات 235 وات 3D

کیفیت تصاویر پخش شونده (قبل از اعمال کالیبراسیون) چندان دلچسب نیست و کماکان مجبور خواهید بود تنظیمات را به صورت دستی تنظیم یا حالت Dynamic را از منوی تنظیمات برگزینید. البته در حالت دینامیک، غلظت رنگ به شکلی کاملا افراطی افزایش می یابد. با فعال سازی پروفایل THX رنگ ها به درستی خلق شده و میزان انحرافات، اعوجاج و نویز تصویر در پایین ترین سطح قرار می گیرد. پروفایل THX Bright Room نیز در مکان های پور نور و با تقویت شدت گاما، مانع از تاری دید شده و نور پس زمینه را بر حسب شرایط نوری محیط تنظیم می کند. حالت کالیبره ISFccc که متعلق به بنیاد علوم تصویر برداریست، یک علامت تجاری می باشد که به صورت انحصاری به برخی از صفحه نمایش ها و سیستم های تصویری تعلق می گیرد . وجود این نشان، بیانگر استاندارد سازی مراحل ساخت محصول بوده و خیال مصرف کننده را از بابت کیفیت و کارایی محصول آسوده می سازد. در هر حال باید اعتراف کرد که VT60 آنطور که باید، در تست ها ظاهر نشده و تا حدودی ادعاهای پاناسونیک را نقش بر آب کرده است.

صفحه نمایش 50 اینچی VT60 از پنل Studio Master و دقت تصویر 1080*1920 پیکسل بهره می برد. این پنل توسط یک فیلتر ضد بازتاب پوشانده شده که اثرات مخرب تابش نور به سطح شیشه را کاهش می دهد. Studio Master نازک ترین لایه صفحه نمایش گازی است که تا کنون در تلویزیون های پلاسما مورد بهره برداری قرار گرفته است. Neo Plasma نیز با به کارگیری فسفر قرمز و باریکه های نازک تر بین سلول های پلاسمایی، وضوح و کیفیت تصویر در محیط های پور نور و تاریک را تا درصد بسیار بالایی افزایش داده است. پاناسونیک اعلام کرده اگر کاربران در طول روز به مدت 8 ساعت تلویزیون تماشا کنند، عمر مفید دستگاه 30 سال خواهد بود. کیفیت تصویر در حالت SD، عالی است و از نقطه نظر کیفی تقریبا با نسل قبل یکسان است. تصاویر HD نیز فوق العاده بوده و می توان روی آن حساب باز کرد. نمایش جزئیات در این حالت بسیار مطلوب تر از تلویزیون های LED و LCD رایج بازار است. نرخ نوسازی در مقایسه با VT50 حدود 50 هرتز رشد داشته و بدین ترتیب کراس تالک و Flicker کاهش خواهند یافت. زمان پاسخ دهی بین 20 تا 30 میلی ثانیه تخمین زده شده که در مجموع برای تماشای فیلم یا بازی مناسب است.

سرعت پردازش پیکسل ها در هر ثانیه، بهبود یافته اما هنوز انجام یک سری بهینه سازی بر روی آن احساس می شود. فناوری پخش Active 3D Shutter به همراه عینک های سه بعدی نسبتا گران قیمت، شما را در دیدن تصاویر 3D یاری خواهند کرد. عینک های اکتیو شاتر در طول روز، به شارژ مداوم باطری نیاز خواهند داشت و مطابق معمول در هنگام کارکرد، با پدیده سو سو شدن مواجه خواهید شد. یک دکمه کوچک در بالای فرم عینک قرار دارد که با فشردن آن تصاویر دو بعدی به سه بعدی تبدیل می شوند. گرچه خانواده پلاسماهای پاناسونیک در این چند سال دست خوش تغییرات عمده ای شده اند اما با نگاهی دقیق و موشکافانه هنوز هم می توان نقاط ضعفی را در سری جدید مشاهده کرد. زاویه دید ثبات خود را همچون گذشته حفظ کرده و مشکل خاصی دیده نمی شود. اسپیکرهای VT60 توان مناسبی در ارائه صدای خروجی داشته و می توانند شما را راضی نگه دارند (البته انتظار نداشته باشید کیفیتی که سیستم صوتی تلویزیون در اختیارتان می گذارد، با کیفیت سیستم های صوتی مثل سینمای خانگی برابر باشد).




ایران پاناسونیک

آدرس سایت:www.iranpanasonic.ir

تلفن:77615100